Koridor Barikat Strateji Oyunu Zeka Geliştirici Eğitici Kutulu Ahşap Aile Oyunu
İÇİNDEKİLER
-1 adet 9X9 oyun tablası
-20 adet 2 birimlik barikat
-2 adet 3 birimlik süper barikat
-2 adet piyon
AMAÇ
Rakibinin başladığı noktaya en kestirme yoldan ulaşmaya çalışmak.
GELİŞİM ALANI
Stratejik düşünme, problem çözme, dikkat, planlama, yoğunlaşma, olasılıkları hesaplama ve karar verme becerilerini geliştirir.
KORİDOR NASIL OYNANIR?
Koridor, zeka veakıl oyunları alanında strateji oyunlarına dahil olan bir oyundur.
Oyunda amaç rakibin yolunu barikatlar yardımı ile uzatarak rakipten önce varış noktasına ulaşmaktır.
Barikatlar yerleştirilirken oyuncular birbirlerine en az 1 çıkış yolu bırakmalıdır.
Barikat oyunun kuralları basit olmakla birlikte içerdiği stratejik hamlelerle keyif veren ve üzerinde düşünülmesi gereken bir oyundur.
OYUN KURALLARI
1- Oyunun başlangıç pozisyonu: Her oyuncu oyuna başlarken, oyun tablasında 9 adet 2 birimlik barikat, 1 adet 3 birimlik barikat ve oyunda kullanacağı barikat kutunun arkasındaki görseldeki gibi dizilir. Oyunda her iki oyuncunun oyun tablasında dizilemeyen ama oyuna ekstra barikat kuralıyla dahil edilebilen 1’er adet 2’li barikat taşı bulunmaktadır.
2- Barikatların tablaya yerleştirilmesi: Barikatlar oyun tablasına kuzey-güney ve doğu-batı doğrultularında herhangi bir yere yerleştirilebilir. Oyuncular hamle sıraları kendilerine geldiğinde ya oyuna barikat eklerler yada piyonları ile hareket ederler.
3- Piyonların hareketi ve karşılaşması: Oyuncular piyonlarını ileri- geri, sağa-sola 1 birim hareket ettirebilirler. İki piyon karşılaştığında sırası gelen oyuncu rakip piyonun üzerinden atlayarak 2 birim uzaklıktaki kareye yerleşir. Piyonlar karşılaşırsa ve rakibin piyonunun arkasında barikat varsa piyonlar birbirinin üzerinden atlayamayacağı için sadece bu durumlarda çapraz gidebilirler. Piyonlar bu durumlar dışında çapraz hareket edemez.
4- Süper barikatın kullanılması: Süper barikatın kullanılması durumunda rakip oyuncu sıra kendine geldiğinde, ekstra barikat kullanan oyuncunun piyonunu 1 birim kare hareket ettirip daha sonra oyundaki hamlesini yapar. Bu durum ekstra barikat kullanan her oyuncu için geçerlidir.
5- Oyunun sonlanması: Oyuncular piyonlarını, rakiplerinin oyuna başladıkları satırdaki herhangi bir kareye geldiklerinde oyun sonlanmış olur.